slika baner 5f.png
User Rating:  / 3
PoorBest 

Поремећаји у исхрани: симптоми и последице

Бити гојазан у данашње време велико је оптерећење. Сваки гојазан човек, жена или дете суочавају се са ароганцијом и дискриминацијом од стране мршавих људи. Педесетих година 20. века гојазни људи су важили за наочите и пријатне људе, а данас им се приписују атрибути као што су неодговорност, асоцијалност и лењост. Подстицање тих предрасуда помоћу медија и политике довело је до тога да се на претерану гојазност не гледа више као на индивидуалан проблем већ као на проблем читавог друштва. Међу људима се тако ствара паника која има несагледиве последице и преузимају се акције које више личе на лов на вештице. Право на љубав, породицу и каријеру немају само мршави људи, иако нам се то сервира свакодневно путем медија, односно, да ћемо лакше успети ако будемо „добро“ изгледали. С друге стране, преједање нам може донети бројне здравствене проблеме али и етикетирање од других као социјално непожељне особе.

Пре свега, важно je препознати поремећаје како би знали које мере да предузмемо против њих, како би дошли до излечења. Постоје две основне категорије: анорексија (одбијање да се одржи нормална телесна тежина, страх од гојења који доводи до изразито смањеног уноса хране) и булимија (преједање и гладовање у етапама, уз повремено или свакодневно повраћање као начин контролисања исхране ). Углавном се манифестују код жена које се баве спортом, балетом, манекенством, глумом али могу задесити било кога. Проблем се обично јавља у адолесценцији. Често почиње током прелазних периода одрастања и независности, као што је уписивање средње школе или студирање у другом граду, када је ниво стреса висок а нема других вентила за опуштање напетости. Може бити убрзан раскидом са дечком или разводом родитеља. И мушкарци могу имати поремећаје у исхрани, нарочито ако се ради о будућем спортисти или пак неком коме је ниска телесна тежина предност (рецимо, манекенима).

Када се суочимо с тим да од дијете више не губимо килограме, јасно нам је да смо исцрпели организам недовољним уносом хранљивих материја. Када прекинемо са држањем дијете организам још неко време функционише помоћу енергетских резерви, а изгубљени килограми враћају се и брже него што смо их изгубили. Дакле, једноличне дијете имају краткотрајни ефекат. Уз то, оне трајно угрожавају наше здравље јер доводе до разградње мишићне масе и костију. Често узрокују опадање косе, поремећаје у исхрани, стварање камења у жучи и поремећај менструалног циклуса. Неки људи размишљају о томе да исту дијету држе неколико пута, но, после одређеног времена нема ефекта јер се организам навикне на то да функционише са мање калорија.

Ко често губи и добија на телесној тежини ризикује да има све више масних наслага у организму. Зато треба разумети да свака особа има свој стил живота и начин исхране, али да мора да се потруди да на миру ужива у свом оброку и да се што више креће на свежем ваздуху. Ко пажљиво бира намирнице које ће уносити у организам, а које притом могу да га засите, ко задовољан напушта трпезу и поново помишља на храну тек кад осети глад може да изгуби сувишне килограме. Зато не објављујмо рат масноћи већ брзим дијетама и пружимо могућност физичким активностима да нам обликују и промене стање ума а не само тело.

{fastsocialshare}

.

 
 

Водич кроз свакодневицу категорије

.

 
 

 

 

 

 Водич кроз свакодневицу

Како одабрати факултет