slika baner 8f.png
User Rating:  / 1
PoorBest 

Тинејџери и кафа

У кући или кафићу, с млеком или без њега, слатка или горка, кафа је постала омиљени напитак младих. Тинејџери међусобно дружење називају "одласком на кафу". То је време када се попије прва шољица кафе, а потом и по која шољица више. Уколико се не претерује у томе нема ништа лоше. Али знамо, младост и умереност не иду често заједно. Од старијих који су наклоњени овом напитку тинејџери могу често чути који су њени позитивни ефекти на организам. Ако је унет у правим дозама, кофеин обично изазива хитрост, задовољство, изоштрену концентрацију, енергетски прасак, будност (посебно ноћу). Зато и није неуобичајено да, како обавезе расту, млади попију по неку шољицу кафе више, посебно пред испит.

Оно што карактерише данашњицу је и пораст броја производа који нису кафа, а садрже кофеин, тако да се млади по конзумацији кофеина приближавају одраслима. Уколико претерате са конзумацијом можете осетити дрхтавицу, убрзан пулс, желудачне тегобе, главобољу и несаницу. На тинејџере кофеин може негативно утицати, јер им мења прехрамбене навике. Млеко и воће млади замењују кафом у периоду кад се развијају и имају врло посебне потребе у исхрани. На срећу, кофеин се не нагомилава у организму, што значи да је довољно три до пет сати сна да сав кофеин нестане из вашег тела.

Која количина кофеина је дозвољена? Стручњаци кажу да не постоје тачно одређене количине кофеина које су нешкодљиве за тинејџере. Код одраслих, две шоље кафе, то јест 200-300 милиграма кофеина дневно, не би требало да изазову физичке проблеме. Међутим, неки људи су једноставно осетљивији на кофеин. Особе са одређеним хроничним проблемима или труднице морају се консултовати са својим специјалистом о количини кафе коју смеју конзумирати. Да се не би осетила узнемиреност, лупање срца или неуобичајена несаница, саветује се ограничавање дневног унос кофеина. Газирана и заслађена пића која у једној лименци садрже и до 45 милиграма кофеина треба заменити водом или лимунадом.

Један од начина, нарочито за оне који воле арому кафе, јесте да пију кафу без кофеина. Кафа без кофеина дружење ће учинити још привлачнијим, посебно у поподневним и вечерњим сатима. Здрав и непоремећен сан који ће потом уследети ће на најприроднији начин обновити интелектуалну и физичку снагу. Уколико одлучите да потпуно избаците кафу, не прекидајте нагло. Уместо тога, смањујте дозе лагано, али сигурно како се не би јавили поменути негативни ефекти.

.

 
 

Водич кроз свакодневицу категорије

.

 
 

 

 

 

 Водич кроз свакодневицу

Како одабрати факултет