slika baner 8f.png
User Rating:  / 0
PoorBest 

Лична хигијена код младих

Одржавање правилне личне хигијене неопходно је јер је кожа важан заштитни орган. Кожа нас штити од хемијских, топлотних и механичких утицаја. Чистоћа коже утиче на дисање, терморегулацију, имунолошки систем, стварање витамина Д…

Најчешћи начин преноса већине заразних болести су нечисте руке, дакле, нечистом руком преносимо разне паразите, гљивице, вирусе, бактерије. Подручје око ноктију и између прстију идеално је место за развој и размножавање микроорганизама. Навика правилног и редовног прања руку вештина је која се усваја у најранијем детињству. Ако кожа није чиста, све наведене функције коже отежане су, поре на кожи затварају се, љушти се епител, знојење је појачано, појачан је рад жлезда лојница и ствара се плодно тло за развој разних микроорганизама и патолошких промена на нашој кожи у облику дерматитиса, фоликулитиса или иритације.

Превенција свега тога је правилно и добро одржавање личне хигијене комплетног тела. Хигијена тела најбоље се одржава водом и средствима за прање. При избору средстава за прање потребно је обратити пазњу на њихову PH вредност. Најбоље је користити неутралан сапун.

Треба нарочито водити рачуна о хигијени интимних делова тела код мушкараца и код жена. Потребна је едукација младих да се интимни делови тела перу свакодневно. Жене морају бити свесне да за време менструалног циклуса појачају хигијену, чешће мењају доњи веш и често мењају улошке и тампоне. Мушку популацију треба такође едуковати о хигијени интимних делова тела, јер све чешће срећемо значајне здравствене проблеме код необрезаних дечака и млађих мушкараца. При хигијени интимних делова тела треба повући кожицу полног органа натраг и добро опрати водом, користити сапун, добро испрати и носити чисти доњи веш.

Нико не може увек да мирише. Непријатан мирис може вас посрамити, а ако је хроничан, можете због њега и да се осамите. Туширајте се свакодневно како бисте уклонили бактерије и мртве ћелије коже. Добро оперите простор између прстију и добро се обришите након туширања, јер бактерија воли влагу. Након купања, истрљајте пазухе и ноге содом бикрабоном. Она ће да упије смрад и да одржи свежину. Одећа направљена од памука, вуне, бамбуса и лана лакше упија влагу и дозволиће ваздуху да циркулише тако да ће се и ваш зној брзо осушити.

Утицај исхране

Непријатан мирис може да буде и последица исхране којој недостају цинк и магнезијум. Цинк је антисептик и део је одбрамбеног система вашег организма против микроба. Магнезијум је једна од основних компонената хиљаде ензима. Непријатан мирис може да значи да не уносите довољно витамина и минерала. Ако пијете довољно воде, избацићете токсине из организма и одржаћете унутрашњи баланс. За додатно дејство, пијте сок од траве пшенице. Хлорофил ће неутрализовати токсине, а поред тога је и природни антисептик, због чега ћете мирисати свеже. Познато је да црни и бели лук и кари подстичу непријатне мирисе. Месо, нарочито говедина и свињетина, такође може да утиче негативно на мирис. Ако смањите унос кафе, пића са кофеином и чоколаде, мирисаћете боље. Конзумација кофеина у вези је са непријатним мирисом, пошто кофеин стимулише апокрине знојне жлезде које производе масну зној којом бактерије воле да се хране.

Медији нас свакодневно засипају рекламним порукама о најновијим хигијенским препаратима, дезодорансима и парфемима. Нека научна истраживања указују и на велику штетност по наше здравље при кориштењу појединих дезодоранса и парфема. Оно чега свако од нас треба бити свестан јест да нити парфеми нити дезодоранси нису и не могу бити замена за купање и прање. Дезодоранси и парфеми могу се користити у разумним количинама, искључиво наношењем на чисту и свеже опрану кожу, а никако као замена за свакодневно купање и прање чистом водом и сапуном. Драги моји, долази зима, самим тим се облачимо топлије и повећавамо телесну температуру тела што у већини случајева долази до појачаног знојења И непријатног мириса. Не доводите себе у непријатне ситуације већ поведите рачуна о личној хигијени.

.

 
 

Водич кроз свакодневицу категорије

.

 
 

 

 

 

 Водич кроз свакодневицу

Како одабрати факултет