slika baner 9f.png
User Rating:  / 0
PoorBest 

Пливање је добро за здравље

Пливање треба упражњавати током целе године, јер је то најбољи начин за одржавање кондиције, правилан равој свих мишића, опуштање после стресних ситуација и очување здравља, кажу наши стручњаци. Оно опушта, благотворно делује на психу, кардио-васкуларни систем, плућа, развој мишићног и зглобног система, помаже при отклањању или ублажавању деформитета кичменог стуба и других обољења... Зато се ова активност препоручује свима, без обзира на пол и године.
Далеко је најбоље када се пливање научи у детињству и када се деца, још док су сасвим мала почну навикавати на благотворно дејство воде. Бебе још у првом месецу живота треба често купати у кади да би се деца, док су сасвим мала почела навикавати на воду. Затим их, када мало порасту, проходају и проговоре треба довести у базене и подстаћи да пливају у друштву родитеља. Када се деца ослободе страха од базена треба их научити да роне, а тек касније, односно са навршених пет година дете треба учити техникама пливања. Различити стилови пливања обликују цело тело. Пливање је одлично за обликовање целог тела, јер захтева коришћење свих група мишића и свакако је боље од ленчарења. Које мишиће ћете развити зависи од техника које користите док се крећете кроз воду. Различити стилови ангажују различите делове тела. Наравно, највише се развијају руке и рамена, јер су они наши покретачи кроз воду, а остали стилови пливања су одлична допуна.

Пливање се нарочито препоручује у јутарњим и преподневним часовима, јер је тада најделотворније на организам. Ова активност корисна је и у свако друго доба дана. Пливање, нарочито такмичарско, треба, међутим избегавати док од последњег оброка не прођу два сата, а лети треба бити опрезан и не улазити у воду нагло. Приликом купања у базену пожељно је користити и наочаре, због хлора и заштите од спортских повреда, а добро је носити и капу, да нам коса не би сметала.
Ову активност не треба ограничити само на летње месеце што је код нас, на жалост чест случај, већ пливање треба упражњавати током читаве године.

.

 
 

Водич кроз свакодневицу категорије

.

 
 

 

 

 

 Водич кроз свакодневицу

Како одабрати факултет